Välkommen till städbloggen

Publicerad 2016-08-11 22:14:45 i Allmänt,

Så jäkla trött ikväll. Ligger just nu på golvet i hallen utanför sovrummen. Skulle kolla nånting med en list och nu har jag fastnat med arslet i golvspringorna. Typ.

Idag har jag ägnat mig åt att städa här hemma, precis som alla andra dagar. Det är i stort sett det enda jag gör på min fritid. Man skulle kunna tro att vårt hem var skinande rent, men det är det absolut inte. Jag hinner nämligen ändå aldrig få det fint, utan lyckas bara hålla den värsta dekadensen på en armlängds avstånd. Det, och att planera för diverse projekt här hemma som ändå aldrig blir utförda, det är vad mitt liv består av just nu, känns det som. Visst låter det roligt och meningsfullt?
Om ni tycker att jag låter bitter och gnällig så är det helt rätt uppfattat.

Detta är numera inte en trädgårdsblogg, utan en städblogg där ni kan följa hur byggnaden på fastigheten Nobel 31 rengörs steg för steg.

Idag har jag:
- Torkat av alla bänkar i köket, samt häll.
- Ställt in all disk i diskmaskinen
- Plockat undan alla leksaker som låg utspridda på hela mellanvåningen.
- Dammsugit upp högarna av grus och annat skräp i entrén.
- Dammsugit delar av ena trappan
- Hängt upp alla jackor och ställt iordning skor.

Välkomna att kika in igen imorgon för det senaste på städfromten!

Här är en bild från häromdagen när jag moppade golven häruppe. Trägolv har iallafall den goda smaken att lukta fantastiskt när man rengör dem. Skulle vilja ha ett doftljus med doften "såpskurat trägolv".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela