Rörmokeri igen

Publicerad 2016-02-25 21:32:30 i Allmänt,

God kväll! Idag är Olle ute på aftervwork med sina undersåtar så jag har haft ensammiddag här hemma. Ostar, kex och ölkorv. 
En utmärkt middag. Antal kartonger som har packats upp: 0. Men man måste unna sig att ha det lite lugnt och skönt också. Vi har ju faktiskt ingen panik även om det vore skönt att komma iordning. 
Igår gjorde vi lite nytta iallafall och här är bevis på vad jag åstadkom:
Det är lätt att tänka att det är en bild på lite toapapper men det är alltså ett kvitto på mina utmärkta kunskaper inom rörmokeri. Igår morse tänkte jag nämligen att jag skulle duscha i vårt gamla skräpbadrum på övre plan. Det är okej för det står en duschkabin där. Döm då om min förvåning när jag duschat klart och det är en sjö över hela jädra golvet! Vad gör man? Väntar på att det ska börja droppa igenom taket ner till vardagsrummet, bland annat. Men igår kväll bestämde jag mig för att gå till botten med det hela eftersom en läckande duschkabin fyller en funktion som är mindre än eller lika med noll. Då visar det sig att hela avloppsanslutningen sitter helt fel och att vattnet rinner rakt igenom och ut på golvet istället för att ledas ner i det ordinarie avloppet. Lyckat! Men efter en längre kamp med att få detta på plats och bli tättslutande så lyckades jag faktiskt. Så kontentan med bilden på pappret är alltså att pappret legat en ordentlig stund under avloppsanslutningen med duschen på, bevisligen utan att det droppat på den. Great success med andra ord. 
Än så länge måste jag säga att jag känner mig väl rustad att vara husägare. Mina främsta kvalitéer skulle jag säga är (utan inbördes ordning)
1. Att jag är uppmärksam
2. Att jag är envis när det kommer till att fixa saker, dvs jag kan inte acceptera att vi har en duschkabin som står och vräker ut en massa vatten överallt
3. Jag kan en hel del om hus och hur saker och ting ska vara för att det ska vara bra (och jag delar gärna med mig till av min kunskap till andra inblandade fastighetsägare oavsett om hen vill lära sig eller ej).

Idag har jag ägnat mig åt lite roligare saker, nämligen att fundera på om vi ska ha denna tapet i vår övre hall:
Det är ju en hall med mestadels dörrar och inte så mycket vägg så det jag tänker är att det inte kommer kännas som att det blir för mycket utan bara snyggt och fräsigt och orangeri-härligt. Jag tycker den går väldigt fint ihop med både våra ljusa trägolv och gabondörrarna. Detta är alltså ett upptejpat tapetprov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela