Småfix

Publicerad 2016-02-21 08:32:49 i Allmänt,

Igår åkte Olle iväg med Esther en sväng så att jag kunde fixa en del här hemma, det blir så väldigt svårt annars när man har nån som hela tiden ska bäjas eller hållahann (hålla handen och nypa lite i den, Esthers version av snuttefilt). Jag packade upp lite kartonger och gick runt och småskruvade lite. Satte tillbaka lister efter golvsliparen, och skruvade fast ett rackligt trappräcke så att det sitter lite bättre, hängde upp en lampa... Tog även tillfället i akt och testade tvättmaskinen och torktumlaren och det funkar utmärkt. Känns lyxigt att kunna tvätta när man vill och inte behöva boka tvättid och hålla på.

På kvällen efter att vi handlat, käkat burgare och eldat i brasan tog vi oss an projektet att ta fram slagborren och sätta upp stringhyllan som jag tiggt till mig av mammas Anders, den satt nämligen i ett stackars bortglömt sommarhus och skräpade. Bättre den är här och kommer till användning då:). Den var lättare att sätta upp än vad jag hade trott, och det blev riktigt bra dessutom!
Det här fina eukalyptusträdet köpte jag i fredags. Det är så fint!
Sovrummet...
Igår var det Olle som var brasansvarig.

Och förresten... Igår träffade vi en granne på gatan. En mamma som var ute och gick med sina två barn. Den ena hette Esther och var 2 år. Roligt sammanträffande. De var väldigt glada att det kom en barnfamilj då det är lite dåligt med mindre barn här på gatan. Vi får hoppas på generationsskifte snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela