Ännu ett sovrum klart

Publicerad 2016-03-13 22:19:50 i Allmänt,

Efter att ha slutfört (tröttnat på) underarbetet i vårt sovrum var det äntligen dags att sätta igång och måla. 
Jag hade ju tänkt att det skulle bli Mint, har till och med färgen hemma, men ångrade mig i sista stund och tog Morgondis istället. En lite mörkare grågrön färg som går väldigt väl ihop med golvet. 
Såhär blev det:
Det blev en riktigt mysig och lugn atmosfär. Eftersom det är ett rum med mycket ljusinsläpp vågade jag mig på lite mörkare färg. Det var så himla skönt att äntligen kunna rulla ihop täckpapp, slänga all skit och städa bort allt damm. Det luktar så gott om nyskurade trägolv, man borde städa oftare. Nu ska jag ta en paus i målningen ett tag och fokusera på det som är kul, nämligen att inreda vårt och Esthers sovrum. Orkar inte med att leva i slipdamm mer nu så tredje sovrummet får vänta tills lusten faller på. Till oss har jag beställt nya sängkläder i grått linne som jag tänker ska passa fint ihop med väggfärgen, och en snygg tvättkorg i jute. Sen tänker jag lite detaljer i trä, nån gosig matta, lite fina tavlor. Och växter såklart.
På tal om växter, i fredags efter jobbet åkte jag till en närliggande handelsträdgård och köpte några nya växter. En triangelfikus och en ny rumslind, eftersom den gamla checkat ut. De är så himla fina men tyvärr lite svårhanterade och kräsna. Denna gången blev det ett lite större exemplar, se så fint:

Förutom renovering har vi hunnit med att gå på tvåårskalas hos Esthers kompis Zackarias, vilket var roligt även om vårt barn hade vaknat på fel sida.

Nu ska jag lägga mig och kolla på Gift vid första ögonkastet, och sen sova. Har en ganska hektisk vecka framför mig så det är bäst att vara utvilad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela