Underarbetet från helvetet

Publicerad 2016-03-06 22:07:26 i Allmänt,

Den här helgen har jag spacklat och målat så frenetiskt att det känns som axeln hoppat ur led... Vårt sovrum har bjudit på underarbetet från helvetet med lager efter lager av gamla tapeter som behövt rivas ner, och sen spackling, spackling och åter spackling. Har klabbat på ca 8 liter spackel på väggarna i skrivande stund och det blir nog lite till. Känns som jag går varv efter varv med min spackelspade, men eftersom jag blir bättre och bättre ju mer jag spacklar måste jag ju göra om amatörjobbet när jag kommit runt ett varv eftersom det då ser ut som ett barn vart där och kletat. Och så fortsätter det.
Tapeten med löven är originaltapeten och sen var det de andra två... Plus strukturtapet som dessutom målats i två  omgångar och fått bård nån gång på 90-talet. Jag har inte rivit alla lager tapet överallt utan bara där det satt löst.
Undearbete är ju så satans tråkigt, man vill ju se resultat. Så igår kväll när spacklet tagit slut satte jag igång och målade vår lattefärgade djungelhörna i vardagsrummet, aka matsalsdelen. Tog med en bit av den vita tapet som sitter i resten av rummet så de kunde läsa av färgkoden och blanda en snarlik färg. Det blev bra, det känns mer som ett sammanhängande rum nu när det är samma väggfärg överallt. En lätt liten strykning till får det nog bli för lattefärgen var oväntat envis. 

Om ni undrar varför det bara är jag som renoverar så är det förstås för att någon måste underhålla Esther under tiden, annars finns risk att hon vill hjälpa till...
Esther verkar ha funnit sig bra tillrätta här nu efter en jobbig period med flytt, sjukdom och nytt dagis osv. Det börjar också gå bättre på dagis nu efter en minst sagt besvärlig inskolning och Esther babblar glatt på om Kevin och hans mormor (som hämtar honom), Ludvig som inte får ta hennes boll, sin ena fröken Anna-Karin (Esther uttalar det dock mer som två separata namn, Anna Kaarin) osv. Så det känns ju bra även om vi saknar vårt gamla superdagis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela