Hiya

Publicerad 2016-05-19 21:57:06 i Allmänt,

Vilken oväntad vårdag det har vart idag, helt kallt imorse och sen bara blev det ljummet och härligt. Jag hade visning, hyfsat nöjd när jag kommer dit och möts av detta:


Hur kan man låta bli att lägga bud när man möts av en hypnotisk doft av syrén  redan vid grinden liksom?

Efter en visning som kändes lyckad hade jag en snabbvärdering i en förening som ska ombildas, och efter det när jag kom ut i kvällssolen var jag vrålhungrig och grillsugen. Så det var bara att köpa kött helt enkelt. Flankstek har vi grillat och sen har jag även hunnit med en sväng med gräsklipparen. Nu sitter jag i hammocken med ett litet glas rött och blickar ut över mina ägor (hehe). Grannens syrén luktar så vansinnigt gott och jag vill stjäla lite blommor att ta in. Problemet är att de sitter så högt att jag inte kan ta dem så diskret, så jag får vänta tills mörkret faller. 
Det är så himla grönt och lummigt här nu, imorse tog jag denna bilden:
Såhär såg det ut för några veckor sen:
Fortfarande återstår ju lite jobb med gräsmattan, det får nog bli en omgång gödsel och gräsfrön till för att ta kål på sista mossan och få bort fläckarna. Men jag kan verkligen rekommendera Algomin mossa, det har gjort underverk.

Det här har alltså blivit en trädgårdsblogg, kul va? Jag kan passa på att rapportera att alla buskar och annat vi planterar har tagit sig så fint så, vilket är kul. Till och med kaprifolen som såg lite ledsen ut i början har börjat växa upp mot äppelträdet.

En annan nyhet som inte är så ny längre är att jag klippt pälsen:
Lugg alltså.

Här är några bilder för er som kikar in här mest för att läsa om Esther:
Här är Esther när hon tror att björnis är ett sånt där gungdjur som finns i lekparker("kliv genast av Björnis VÄNTA JAG SKA BARA TA ETT KORT!!!")

Här är Esther på sin första konstvernissage, i Spinneriet.

Granntjejerna kommer mer än gärna över och leker. Och Esther är superimponerad av allt de gör och skitnöjd över att ha kompisar.


"Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli trött".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela