Måleri

Publicerad 2016-05-24 22:04:17 i Allmänt,

För ett tag sen hittade jag en oöppnad färgburk här hemma som jag kände behövde användas. Det blev en vägg i köket som fick offra sig. Den var tapetserad med en svart tapet med guldiga björkar och formligen åt upp ljus. Köket ligger ju i norr så det behöver inte direkt mörkas ner om man säger så. Såhär såg det ut innan. Ursäkta kaoset (aka normaltillståndet) som råder på bilden.

Såhär ser det ut nu:

Mycket bättre tycker jag. Ska nog sätta upp nån liten hylla över kaffebryggaren för fina koppar, kaffeburk mm. Några andra projekt i köket som jag ser fram emot är till exempel att ta ner den hemska spaljén. Kan ni förstå att nån har tagit bort det fina välvda smidesräcket som var från början (det vet jag för jag har sett det hos nån annan här i längan) och satt dit det här? Det måste bort. Vet inte vad man ska ha istället bara. Försöka tillverka ett nygammalt vore väl det bästa men det låter dyrt. Man kanske inte behöver ha nåt alls. Det är ju inte högt på den delen direkt. Sen ska jag slipa ekskivan. Det är ju väldigt mycket bänkskiva i vårt kök (kanske 7 meter totalt, eller lite mer) och den ser lite trött ut. Fläckig och torr, så den behöver en omgång slip och olja så blir det nog jättefint. Ska bara ta tag i det och läsa på hur man bäst går till väga samt finna kraften att återigen ha slipdamm överallt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela