Uppdatering från trädgården

Publicerad 2016-05-22 21:38:59 i Allmänt,

Idag har vi hunnit med en hel del. Jag hade visning och hade sån jädra tur att jag borde köpt en lott. En spekulant frågade om parkeringarna och jag visar enom fönstret att det är boendeparkering. Kommer samtidigt på att jag glömt starta telefonparkeringen, och i nästa sekund ser jag en p-vakt på väg mot min bil med sin handdator i högsta hugg. Jag slet upp telefonen och  startade parkeringen i appen och bara höll tummarna. Vem hade tryckt först, jag eller han? Jag, skulle det visa sig, för han gick vidare utan att lappa mig. Väldigt glad var jag för det, eftersom det känns grymt ovärt med böter på 600 spänn när det kostar 1 kr i timmen att parkera. 

Under eftermiddagen var vi på lite utflykt, åt glass på Lejonet och Björnen med en miljon andra glassugna. Sen tog vi en sväng och bara söndagsåkte lite, en sväng i Majorna och Kungsladugård och sen hem. Det var så skönt ute så sen har vi varit ute hela eftermiddagen och kvällen. Esther har lekt och jag har grejat i trädgården. Rensat ogräs mellan plattor, klippt gräset och sådär. Nu sitter  jag i vanlig ordning i hammocken, men ska strax gå in för det var lite myggigt här ikväll.

Esther spanar in sådden, som tar sig riktigt bra. Mittenraden är morötter, Olle hällde ut en påse som var avsedd för typ 15 meter på den här lilla ytan.

Björn låter vi gå fritt nu och det går riktigt bra. Han älskar det så det känns elakt att hindra honom.

Nej, nu ska jag gå in och fixa lite. God kväll!

Kommentarer

Postat av: Tore Sundbrandt

Publicerad 2016-05-23 00:47:11

Hej Ann. Det är alltid roligt att läsa det du berättar om vad som händer hos er. Trevliga bilder dessutom.

Betr morötterna i bänken: Du måste snarast gallra kraftigt, så att morötterna får plats att utvecklas. Gallra så att det blir ett avstånd på 2 - 4 cm mellan morotsplantorna. Rekommenderar också att du efter gallringen vattnar lite försiktigt. Se även i fortsättningen till att jorden inte torkar ut. Speciellt viktigt att tänka på detta så länge morotsbebisarna är små, och alldeles särskilt varma dagar när solen bränner på. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela