Sommar och huspyssel

Publicerad 2016-05-30 22:38:15 i Allmänt,

Vilken härlig sommardag det här varit idag! Riktigt varmt. 
Jag kom ifrån jobbet förhållandevis tidigt och åkte och hämtade Esther. Grill var en självklarhet idag så vi åkte och handlade lite allt möjligt. På grillen la vi kött och grönsakspaket, till det färskpotatis och en sås på gräddfil. Enkelt och gott. Ett litet glas rött till det satt utmärkt. Efter maten fortsatte bi hänga ute i trädgården, gallrade lite bland morötterna, och kupade potatisen. Den börjar bli riktigt stor nu så det var så dags. 

Sen fick jag feeling och tog tag i en sak som jag tänkt på sen vi flyttade in, nämligen att rensa av alla mossbollarna som legat på vårt förrådstak (som man har utsikt över från köket) och hållit fukten, samt att tvätta plåten runt taket som var så grön av alger att det knappt gick att ana att det var vitt. Passade på att ta balkongräcket också när jag ändå höll på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann

Hej och välkommen till Storkgatan 4! Här bloggar jag, som är 27 år, om livet med vår lilla Esther som föddes den 19 mars 2014. Den här bloggen handlar om saker som vi hittar på, vardagsbetraktelser, inredning, och träning (för närvarande jobbet med att komma i form igen efter graviditeten). En och annan katt kan säkert slinka med också.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela